New! beritaskskl.com powered by mediaSKS 2012
Mesyuarat Agung PIBG, Kursus Gubal Soalan dan Program Pembangunan Ping-Pong 2012 <Click Here>

Isnin, 28 Februari 2011

Pelawat Dari SK Permatang Bertam

Guru-guru dari SK Permatang Bertam melawat Galeri Sejarah

Seawal jam 8 pagi 26 Februari 2011, SK Setiawangsa K.L telah menerima lawatan pertama daripada guru-guru SK Permatang Bertam, Pulau Pinang. Tujuan lawatan ini adalah sebagai penanda aras iaitu menjadikan SK Setiawangsa sebagai sekolah contoh untuk mereka berkongsi kebaikan dan kebihan yang terdapat di sekolah ini.

Sambutan diadakan secara sederhana sahaja melibatkan semua Guru Penolong Kanan dan beberapa orang guru. Hal ini kerana pada hari tersebut pelbagai aktiviti lain turut dijalankan yang melibatkan hampir semua guru termasuklah program Bistari Solat Tahun 3, Orkestra dan Rombongan Badan Kebajikan Guru ke Hat Yai Thailand.

Sepanjang pelawat berada di sini, mereka telah dibawa melawat ke bilik-bilik khas termasuk Bilik Bimbingan, Bilik Muzik, Bilik Nur Kasih, Bilik SPBT dan Pusat Sumber. Mereka turut melawat kelas-kelas tahun 1 dan beberapa bilik khas lain yang terdapat di Blok Baru.

Sebelum berakhir sesi lawatan mereka seramai 42 orang guru telah dibawa ke Bilik Gerakan untuk melihat persembahan multimedia, sesi soal jawab, bertukar cenderamata dan Jamuan.