New! beritaskskl.com powered by mediaSKS 2012
Mesyuarat Agung PIBG, Kursus Gubal Soalan dan Program Pembangunan Ping-Pong 2012 <Click Here>

Isnin, 17 Januari 2011

Projek Merata Padang Selesai

Bermula pada 23 November 2010 yang lalu, PIBG SK Setiawangsa dengan kerjasama Angkatan Tentera Malaysia dan DBKL telah menjalankan projek membersih dan meratakan padang sekolah. Projek ini bertujuan bagi mewujudkan sebuah padang yang sempurna untuk kegunaan murid-murid SK Setiawangsa yang sekian lama tidak mempunyai padang sendiri. Ketiadaan padang mengakibatkan murid-murid terpaksa menjalankan beberapa aktiviti luar kelas termasuk pendidikan jasmani dan sukan di ruang yang sempit. Selain itu, latihan sukan juga hanya dapat dijalankan di Padang DBKL yang terletak lebih 200 meter dari sekolah.

Usaha gigih Angkatan Tentera Malaysia dibantu oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur(DBKL) telah membuahkan hasil apabila projek itu baru sahaja selesai pada 12 Januari 2011. Seterusnya pada 17 Januari 2011 satu mesyuarat AJK PIBG akan diadakan bagi tujuan membincangkan projek seterusnya iaitu membaja dan merumput kawasan padang yang dijangka memakan masa sekitar 6 bulan.

Pihak sekolah mengucapkan jutaan terima kasih kepada Jawatankuasa bertindak PIBG yang begitu pro aktif untuk memastikan masalah padang sekolah ini dapat diselasaikan. Kami juga mengucapkan Setinggi-tinggi terima kasih kepada semua pihak yang telah membantu memberi sumbangan tenaga dan wang ringgit serta idea-idea bernas sepanjang projek ini berlangsung.